Ingrijire naturala

În calitate de mamă, soție, consider că, în general, acordăm mai multă atenție la beneficiile unei diete naturale și organice decât la beneficiile folosirii produselor naturale pentru pielea noastră. Majoritatea oamenilor știu că alimentele naturale, sunt de preferat față de alimentele pline de aditivi, de chimicale nesănătoase. Cu toate acestea, se acordă o atenție mai mică echivalentului în produsele de îngrijire și înfrumusețare, deși pielea noastră trebuie hrănită, la fel de bine, cu ingrediente naturale, organice.  

Există cercetări care arată că ingrediente precum parabenii, agenții de spumare, PEG, parfumuri artificiale, petrolatum, triclosanul, sunt responsabile de diverse probleme de sănătate, iritații ale pielii și, în mod ironic, de îmbătrânirea pielii. De asemenea parfumurile artificiale provoacă dureri de cap, oboseală, alergii, astm și insomnie.

Noi, femeile folosim zilnic foarte multe produse de îngrijire ale pielii: începând de la gel de duș, șampon, balsam, creme de ten, de corp, de mâini, produse pentru păr, produse de machiaj, deodorant, parfum, etc. Deși industria de cosmetice susține că ingredientele lor sunt sigure, acest lucru nu ține cont de faptul că majoritatea femeilor (și bărbaților) nu folosesc un singur produs într-o singură zi, ci folosesc o serie dintre ele, iar acest cocktail de substanțe chimice este îngrijorător. Dacă luați în considerare câte produse utilizați în fiecare zi, într-adevăr se poate adăuga o combinație destul de mare.

Într-un an, în medie, puteți absorbi 5 kg de substanțe chimice potențial toxice din produsele dvs. de îngrijire personală. Pielea este al patrulea organ de detoxifiere după intestine, rinichi și ficat și trebuie, de asemenea, să o ajutăm să-și facă treaba ca barieră de protecție. Deoarece se consideră că pielea absoarbe în fluxul sanguin o cantitate semnificativă din ceea ce punem pe ea, cu siguranță are sens să evităm produsele pentru piele care se pot combina pentru a crea un cocktail de substanțe chimice toxice și să reducem la minimum cantitatea de ingrediente potențial dăunătoare pe care le introducem corpurile noastre, acolo unde este posibil.

Putem face acest lucru având grijă ce punem pe pielea noastră!

Inspirat din articolul publicat in 2015, de Vanessa May, Wellbeing and nutrition